Other Indonesian posts in Malaysia

» Kota Kinabalu

» Kuala Lumpur

» Kuching

» Penang

Indonesian embassies in nearby countries

» Brunei

» Burma (Myanmar)

» Cambodia

» Laos

» Philippines

» Singapore

» Thailand

» Timor-Leste

» Vietnam

Indonesian embassies worldwide

Other embassies and consulates in Johor Bahru

Indonesian flag Consulate-General of Indonesia in Johor Bahru

AddressNo. 46, Jl. Taat, Off Jalan Tun Abdul Razak
80100 Johor Bahru
Malaysia
Phonelocal: (019) 790.2000
international: +60.19.790.2000
Faxlocal: (07) 224.8309
international: +60.7.224.8309
Emailkjrijb@tm.net.my

» Can I visit Indonesia without a visa?

Comments on this Consulate-General

Showing comments 1–10 of 523, newest first.
1 2 3 ... 51 52 53 > >>
momo
Fri, 22 Apr 2016 09:52 EDT
johor
Pak saya mau pulang ke indonesia tapi saya
Mau tau berapa biayanya saya pingin tau sebab
sekarang banyak penipuan. kami tunggu jawapannya.
sara ahmad
Fri, 22 Apr 2016 01:47 EDT
passport diambil oleh orang tidak dikenali...
assalamualaikum
pak say telah ditipu oleh pasanagna di malaysia managatakan mereka boleh urus untuk saya bekerja di johor bahru...setelah membuat bayaranya dan passport saya diambil untuk membuat permit pekerjaan dan dijanji akan dipulang dalam jangkaan 4 minggu ke 6 minggu namun hingga ke harini ini passport tidak dipulangi.
pak tolong saya...saya ingin pulang kembali ke kampung.
Timan
Tue, 19 Apr 2016 11:09 EDT
Pulang ke indonesia
Selamat malam, mau tanya saya kerja di kilang konstruksi tiap hari kerja tidak paernah diberi libur, sakit pun kadang didatangi ke mes kalo parah didiamkan kalo cuma sakit biasa suruh kerja lg pasport dipegang majikan permit ada tapi cuma dikasih fotocopy hitam putih, boleh pulang tapi harus bayar 5000rm sementara gaji tidaj sesuai dgn apa yg diceritakan agen pjtki di kampung, bolehkah saya membuat SPLP untuk pulang ke indonesia? Biayanya berapa ya? Syaratnya apa aja?
azdi
Sat, 16 Apr 2016 23:56 EDT
0137436177
Pak maaf.. Klo paspornya cuma fto kopian bsa pulang ke indon ngk pak.. Saya ng betah di mlaisia.. Pngen plang.. Mksiihh..
Efririnaldo
Sat, 16 Apr 2016 17:58 EDT
0135807433
Assalamualaikum pak..
Dulu saya sambung pasport di kuala Lumpur,sekarang sambung di johor bisa atau tidak?
anwar
Sat, 9 Apr 2016 13:51 EDT
indonesia
assalamualaikum pak..maaf ya pak ,saya mau tanya bagaimana cara saya mau pulang ke indonesia pak' saya ada passort pelancong cuma visa nya mati' boleh bapak tolong saya sbb saya sangat mau pulang ke negara saya dan kampung halaman saya pak...tolong saya pak..
rangga
Thu, 31 Mar 2016 22:12 EDT
0177622170
maaf pak sebebelum saya dari blitar saya ingin balek pak tapi dokumen nggak ada itu hari saya masuk melancong tapi paspor saya kebakaran dekat dangabay bandar macam mana pak saya maw ngurus untuk balek indonesia apa ada pemutian pak tolong di jelaskan pak tolang bantuanya pak atas kerjasamanya pak saya ingin balek tapi gak pernah kesampaian
suriadi
Sun, 20 Mar 2016 07:01 EDT
0197714126
Mau pulang ke lombok tdk ada dokume lengkap apa boleh ya ,aku harus punya uang berapa pak biar aku bisa sampe lombok pa .aku mohn bntuanya pak
mohamad borhan
Thu, 17 Mar 2016 17:20 EDT
0107176479
Asslmkm..pak ???
Maaf mengganggu actifiti bapak," ..
Saye nak balik surabaya tp passport asli dan permit di bawa majikan..saye kabur dr majikan saye.." sebab majikan, tidak memberi izin cuti lepas tu majikan saye siksa saya..saya kabur pak ??? Saya ada foto copi passport asli masa berlaku sampai 16 okt 2018. Bisa kah saya urus sndr di kedutaan johor setia tropika tanpa di kenai denda dan syarat lainnya...tolong di bantu pak ??? Bisakah saya urus lagi pasportnya," setelah pasport jadi saya sekalian minta surat pulang ke indonesia surabaya ???
julhadi
Mon, 14 Mar 2016 23:49 EDT
Ass..wr..wb
Pak sya mau pulang kampung tpi pasport sya msih di than tlong kontek sya...makasi

Post a comment on this page

We invite you to share your experiences with the Indonesian Consulate-General — obtaining visas and other services, locating the building, and so on. Your comments may be seen by the public, so please do not include private information.

Your name
Headline
Your message
Max 2000 characters
 

This web site is not operated by the Consulate-General and your comments and questions will not necessarily be seen by its staff. Please note that this is not a forum for broad debate about the foreign policy of Indonesia, and such topics will be deleted.